top of page

ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1: TOEPASSELIJKHEID ALGEMENE VOORWAARDEN
1.1 De Algemene Voorwaarden van Mewali zijn van toepassing op alle overeenkomsten en op alle (rechts)handelingen tussen Mewali en de klant, ook wanneer die (rechts)handelingen niet mochten leiden tot, of niet in verband staan met, een Overeenkomst. De algemene voorwaarden zijn tevens van toepassing op ieder gebruik door de klant van de website.
1.2 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is de toepasselijkheid van andere Algemene Voorwaarden uitgesloten.
1.3 In verband met de specifieke aard van een bepaalde Overeenkomst kan in die Overeenkomst worden afgeweken van een of meer bepalingen van de Algemene Voorwaarden.

ARTIKEL 2: COMMUNICATIE TUSSEN MEWALI EN DE KLANT
2.1 Iedere communicatie tussen Mewali en de klant kan elektronisch geschieden behoudens voor zover in de Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst en/of de wet daarvan wordt afgeweken.
2.2 De door Mewali opgeslagen versie van de betreffende communicatie geldt als bewijs daarvan, behoudens tegenbewijs door de klant.
2.3 Elektronische communicatie wordt geacht te zijn ontvangen op de dag van verzending, tenzij het tegendeel door de ontvanger daarvan wordt bewezen. Indien de communicatie niet is ontvangen als gevolg van leverings- en/of toegankelijkheidsproblemen met betrekking tot de e-mailbox van de klant, komt dit voor risico van de klant, ook indien de e-mailbox bij een derde is gehuisvest.

ARTIKEL 3: INFORMATIEPLICHTEN MEWALI
3.1 Mewali draagt er zorg voor dat de Algemene Voorwaarden voor of bij het sluiten van de Overeenkomst aan de klant al dan niet elektronisch ter hand worden gesteld. De klant is zelf verantwoordelijk voor het desgewenst opslaan en printen van de Algemene voorwaarden en de Overeenkomst, door middel van daartoe op de Website beschikbare faciliteiten, en voor de toegankelijkheid van de opgeslagen kopie.

ARTIKEL 4: TOTSTANDKOMING OVEREENKOMST
4.1 Uitingen van Mewali op de website met betrekking tot het ter beschikking stellen van producten en/of diensten gelden als een uitnodiging tot het doen van een aanbod. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de desbetreffende producten en/of diensten. De overeenkomst komt tot stand door de bevestiging van Mewali van de bestelling van de klant. De bevestiging zal elektronisch plaatsvinden via de website en/of email.

ARTIKEL 5: PRIJZEN EN BETALING
5.1 De klant betaalt voor de middels de website bestelde producten en/of diensten de in de overeenkomst vermelde prijs. Betaling vindt plaats op de door Mewali aangegeven wijze.
5.2 Prijzen zijn inclusief BTW en andere overheidsheffingen. De op de website en in reclame vermelde prijzen kunnen zonder voorafgaande aankondiging worden gewijzigd. De prijs die is vermeld in het formulier is bindend. Indien de in het formulier vermelde prijs hoger is dan de elders op de website van Mewali op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst vermelde prijs, heeft de klant het recht de overeenkomst binnen twee dagen na de totstandkoming daarvan te ontbinden.
5.3 Mocht er onverhoopt een prijs worden weergegeven die logischerwijs niet juist blijkt te zijn (bijv. een hexagon bloemstuk voor € 19,90 i.p.v. € 199,-), dan heeft Mewali het recht om bestelde artikelen niet te leveren, en wordt de aankoopprijs natuurlijk teruggestort binnen 3 werkdagen, als dit gewenst is.


ARTIKEL 6: LEVERING

6.1 Mewali streeft ernaar om alle geplaatste bestellingen te leveren binnen 4 tot 14 weken, nadat betaling is voltooid. Mocht deze levertijd niet behaald worden (wegens bijv. extreme drukte), dan krijgt u altijd een mailtje met een update. Mewali is op geen enkele manier aansprakelijk als levering op een later genoemd tijdstip plaatsvindt.
6.2 Het overschrijden van de leveringstijd en/of het overschrijden van de termijn van dertig dagen geeft de klant het recht de aankoop ongedaan te maken.
6.3 Mewali heeft het recht om aankopen te versturen in deelleveringen.
6.4 Mewali informeert de klant zo spoedig mogelijk per e-mail en/of telefoon wanneer een product onverhoopt niet meer leverbaar is. In overleg geeft Mewali de klant de mogelijkheid om voor het betaalde bedrag een ander product uit te zoeken en/of de aankoopsom (evt. gedeeltelijk) retour te ontvangen.
6.5 Producten die worden verstuurd door Mewali zijn verzekerd tot het moment van afgifte aan de klant.
6.6 Bestellingen die na driemaal aangeboden te zijn niet in ontvangst konden worden genomen door de klant worden retour gezonden naar Mewali. Een retourzending van de koeriersdienst wordt behandeld door Mewali als een standaard retourzending van de klant. (Zie Artikel 8)
6.7 Eventuele klachten met betrekking tot de staat waarin de producten zijn afgeleverd bij de klant
moeten binnen twee werkdagen na ontvangst per e-mail of telefonisch worden gemeld bij Mewali.

ARTIKEL 7: PRIVACY
7.1 De klant is ervan op de hoogte dat Mewali de persoonsgegevens van de klant verwerkt, met inbegrip van gegevens over de activiteiten van de klant op de website, zoals de bezochte pagina’s, de tijd die op verschillende onderdelen van de website wordt doorgebracht, het internetadres van de website waar de klant vandaan komt en de producten of diensten die de klant heeft besteld.


Mewali slaat deze gegevens op in een databank die wordt gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst, waaronder mede begrepen maatregelen om de dienstverlening aan de klant te verbeteren en het verstrekken van informatie of aanbiedingen aan de klant.

ARTIKEL 8: HERROEPINGSRECHT EN ANNULERING
8.1 De producten die Mewali levert zijn maatwerk. Hierdoor is op basis van de wettelijke uitzondering het herroepingsrecht niet van toepassing en heeft de klant niet het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen te ontbinden. Om deze reden kunnen aankopen bij Mewali niet geretourneerd worden
8.2 Annulering van de bestelling is mogelijk binnen 24 uur na de totstandkoming van de overeenkomst. Annulering dient via de e-mail te geschieden. Indien Mewali op het moment van de annulering reeds kosten heeft gemaakt in het kader van de bestelling, dan heeft Mewali het recht deze kosten als annuleringskosten aan de klant in rekening te brengen.

ARTIKEL 9: AANSPRAKELIJKHEID
9.1 Mewali is nimmer aansprakelijk voor enige indirecte schade van de klant of derden, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde omzet en winst, verlies van gegevens en immateriële schade, verband houdend met of voortvloeiend uit de overeenkomst of het gebruik van de producten of diensten.

ARTIKEL 10: OVERMACHT
10.1 Mewali heeft het recht de overeenkomst te ontbinden als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan een niet-toerekenbare tekortkoming van ingeschakelde derden of toeleveranciers, alsmede iedere situatie waarop Mewali feitelijk geen (beslissende) controle kan uitoefenen.

ARTIKEL 11: TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER
11.1 Op de algemene voorwaarden en de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
11.2 De overeenkomsten tussen Mewali en de klant worden gesloten in het Engels. De Nederlandse wetten zijn hierbij van toepassing. Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van Rotterdam.

bottom of page